Veikkaus suunnittelee puolittavansa peliautomaattien määrän

Veikkaus vähentää peliautomaattiensa määrää
Veikkaus on juuri paljastanut suunnitelmansa puolittaa peliautomaattien määrän maassa. Peliliike on osa yhtiön yritystä lepytellä kriitikkoja ja uhkapeliaktivisteja Suomessa. Veikkaus on saanut paljon lokaa niskaansa tänä vuonna, sillä kriitikkojen mukaan Veikkauksen sosiaalisen vastuullisuuden toimet eivät ole olleet tarpeeksi hyviä, ja yritys ei heidän mukaansa yritä suojella pelaajiaan.

Veikkauksen suunnitelman mukaan he aikovat poistaa kivijalkapeliautomaattejaan eri paikoista Suomessa seuraavan viiden vuoden aikana. Heillä on tällä hetkellä 18 500 automaattia käytössä. Vuonna 2020 tämä luku tulee laskemaan 3 500 yksiköllä ja seuraavan neljän vuoden aikana 4 500 lisäyksiköllä alkaen vuodesta 2021. He tulevat poistamaan peliautomaatteja Suomessa suurista kaupoista, huoltoasemilta ja kioskeista, eivätkä itse kivijalkakasinoistaan.

Uuden suunnitelman mukaan tavoitteena on maan kivijalkakasinoiden puolittaminen, ja se onkin suuri askel ylöspäin yhtiön aikaisemmasta kertomuksesta. Alkuperäisen suunnitelman mukaan tavoitteena oli poistaa vain 3 000 peliautomaattia maasta.

Suunnitelmissa henkilöllisyyden todistaminen

Fyysisten peliautomaattien vähentäminen 18 500 automaatista 10 500 automaattiin on vain osa yhtiön suunnitelmaa sosiaalisen vastuullisuuden ja turvallisemman pelaamisen edistämisestä. He tulevat myös toteuttamaan pakollisen henkilöllisyyden todistamisen kaikkiin kivijalkapeliautomaatteihin. He työskentelevät tällä hetkellä henkilöllisyyden todistamiseen liittyvän teknologian parissa, joka tullaan lisäämään kaikkiin jäljellä oleviin automaatteihin vuoteen 2021 mennessä. Se tullaan myös lisäämään heidän kaikkiin muihin tuotteisiinsa lukuunottamatta raaputusarpoja, vuoteen 2023 mennessä.

Pelaajia pyydetään todistamaan henkilöllisyytensä teknologiassa ennen panosten asettamista. Teknologia tulee antamaan mahdollisuuden joko väliaikaisiin tai pysyviin oma-aloitteisiin porttikieltoihin.

Muutokset markkinointistrategiaan

Asettaakseen itsensä vastaamaan kansainvälisiä standardeja ja ajatuksia uhkapelimainonnasta, Veikkaus suunnittelee myös tekevänsä massiivisia muutoksia markkinointistrategiaansa. Yleisö kritisoi yhtiötä raskaasti yhdestä viimeaikaisesta kampanjasta, jonka Veikkaus sittemmin keskeytti. Siinä oli terapeutti, joka neuvoi säännöllisiä pelaajia ruokkimaan tapaansa käymällä Veikkauksen nettisivustolla.

Yhtiö on valtion raskaan paineen alla voittomarginaalinsa ylläpitämisestä. Heidän täytyy myös kuitenkin vastata yleisölle vastuullisen pelaamisen ongelmista. He ovat tällä hetkellä kahden tulen välissä ja jonkun asian tulee muuttua lähitulevaisuudessa.